Entrepreneurial Strategy

Entrepreneurial Strategy

Gambaran Keseluruhan:
Strategi keusahawanan yang ditekankan di dalam modul ini adalah menggunakan strategi BLUE OCEAN . Berikut merupakan rajah gambaran strategi BLUE OCEAN : 

Strategi BLUE OCEAN  mencadangkan dua strategi utama iaitu:

1)   Cipta pasaran anda sendiri - untuk memenangi pasaran baru, syarikat kita hendaklah mengelakkan atau berhenti bersaing sesama sendiri.2)    Ini kerana, cara untuk mengalahkan pesaing adalah dengan tidak terus bersaing.Melalui BOS Logic yang diperkenalkan melalui strategi ini pula, golongan pelanggan dikatakan terdiri daripada empat kategori iaitu Pelanggan, Bukan Pelanggan, Bakal Pelanggan dan Pelanggan yang menolak penawaran. Keempat-empat kategori pelanggan ini perlu dititikberatkan kerana ia bakal mempengaruhi secara langsung atau tidak langsung pasaran yang ingin dibentuk. Stategi BLUE OCEAN  juga menyediakan carta alir sebagai panduan kepada usahawan dalam mengenalpasti kemungkinan setiap strategi yang akan dijalankan

Refleks:
Strategi BLUE OCEAN  ini menjadikan pengajaran dan pembelajaran mengenai strategi keusahawanan lebih jelas dan difahami. Ini kerana, BLUE OCEAN menawarkan strategi terperinci, padat tetapi mudah.

Strategi yg kami gunakan

Kami pereka grafik yg terlatik mampu menghasilkan grafik yang menarik, dan berpejabat di Kuala Lumpur, Malaysia. Penghasilan grafik  ialah bidang pengkhususan kami. Ini bermakna bahawa kami memberi tumpuan kepada menghasilkan sesuatu yang berkesan untuk tujuan ianya di buat.Sebagai contoh, jika, seperti kebanyakan syarikat lain, anda bertujuan untuk mendapatkan lebih ramai pelanggan, maka tidaklah memadai untuk menghasilkan grafik yang menarik dari segi rekabentuk grafik, tanpa strategi pemasaran dan promosi yang berkesan. Jika anda tidak mendapat "ranking" yang tinggi dalam enjin carian utama (Yahoo dan Google), maka kemungkinan untuk mendapat ramai pengunjung adalah tipis.Untuk mendapatkan "ranking" yang tinggi, tahap kemahiran yang tinggi perlu ada. Dan kami mempunyai kemahiran ini. Lihatlah beberapa contoh hasil carian yang telah kami perolehi.Kami mempunyai gabungan kepakaran perunding, pereka grafik yang kreatif, penulis, dan pakar pemasaran.Kami berbeza dari syarikat-syarikat yang mengutamakan rekabentuk grafik, animasi dan penampilan, tanpa fokus yang mencukupi terhadap pulangan kepada syarikat. Sebaliknya, kami amat mengambil berat tentang menghasilkan pulangan yang positif keatas pelaburan anda.Pemikiran yang strategik, pereka grafik yang kreatif, harga yang berpatutan, pulangan yang baik kepada pelaburan anda - inilah perbezaan kami.