Kreativiti

Aktiviti:

Setiap kumpulan diberikan tugasan untuk mencipta satu produk berdasarkan kreativiti masing-masing. Produk yang dihasilkan mestilah bersesuaian dengan 3 senario yang diberi seperti berikut: kawasan pantai, grandprix F1 dan juga Egypt. Kumpulan kami telah memilih Egypt dan kami bersepakat untuk mereka "Bassiq Sunglasses". Bassiq dalam bahasa Mesir membawa maksud Tersembunyi kerana Cermin Mata ini mempunyai kamera tersembunyi. Antara fungsi cermin mata ini adalah seperti berikut:


Mempunyai kamera tersembunyi untuk mengambil gambar dan video didalam Muzium, Pyramid dan tempat-tempat lain yang tidak dibenarkan untuk ambil gambar.
Cermin boleh ditukar antara Cermin Biasa ataupun "Transition Lense"
Boleh dicas menggunakan USB
Mempunyai Kad Memori dan saiz Kad Memori boleh ditambah.


Mesej:


Untuk menghasilkan satu produk yang kreatif, unik dan boleh diterima masyarakat adalah amat sukar kerana tidak semua orang boleh menghasilkannya. Hanya sesetengah orang yang dikurniakan kretiviti tinggi sahaja boleh melakukan itu. Tetapi untuk menjadi usahawan yang berjaya, kita perlu menjadi dalam golongan itu agar produk yang dihasilkan boleh diterima pakai oleh masyarakat dan laris jualannya.



Gambar/Video: